sâmbătă, 8 ianuarie 2011

Puzzle din lemn cu masini

    Matei refuza pana nu demult, dintr-un motiv pe care inca nu l-am descoperit, sa imbine piese din puzzle care se intrepatrund,  cu taieturi specifice, in valuri, precum si tablele puzzle confectionate din carton, preferandu-le doar pe cele din lemn.
     N-am insistat, dar am fost atenta la ce puzzle am mai descoperit prin librarii si se pare ca de data aceasta norocul mi-a suras, pentru ca am gasit un puzzle cu masini mari: un camion, o cisterna, o betoniera, un excavator si o macara. Ii cunosc slabiciunea pentru orice are motor si cheie in contact si am pariat cu mine insami ca nu-i va rezista. Asa a si fost; l-a studiat incantat, ba inca s-a si apucat de treaba imbinandu-l, dezbinandu-l de nenumarate ori. Deh! pasiunile cer sacrificii, iar compromisul e neglijabil. 
    Asadar, nu dezamagiti daca copilul dumneavoastra nu accepta inca un puzzle, nu e un motiv de suparare ori de abandonare a ideii de a introduce printre jocurile copilului si jocurile puzzle, ci pur si simplu trebuie sa gasiti acel puzzle care sa rezoneze cu copilul dumneavoastra; cu ceea ce admira el, il intereseaza, il starneste sau care transpune in desenul sau obiectul sau fiinta care il incanta cel mai mult pe copilul dumneavoastra. Incercati sa descoperiti ce i-ar placea cel mai mult, ce imagini, forme, texturi, culori sau reprezentari din natura sau din mediul inconjurator l-ar sensibiliza si l-ar atrage spre joc. 
     Puzzle e un joc pentru unul, doi sau trei participanti, important este ca atmosfera de joc sa fie vesela, plina de intrebari si raspunsuri chiar daca uneori pare ca purtati simple monologuri. Intrebati-l pe copil si oferiti la randul dumneavoastra raspunsuri cu detalii despre fiecare obiect reprezentat. Sunt atat de multe de spus despre un camion: forma, marime, culoare, combustibil, incarcatura posibila, cate roti are si ce forma au acestea, detalii tehnice care poate va par nesemnificative, dar nu fiti suprinsi daca copilul dumnezvoastra va memora denumiri dintre cele mai diverse despre masini in general - faruri, stopuri, oglinzi laterale, portiera, port-bagaj etc.  
    Mai mult decat atat faceti din jocul puzzle un joc dincolo de tablita pentru piese; elicopterul poate zbura, un camion are nevoie de combustibil, o macara poate ridica incarcatura pentru o basculanta. Cine spune ca piesele de puzzle sunt plictisitoare? Eu inca nu am vazut si nici nu am auzit asta, iar Matei va poate confirma. Spor la joc!
by Maria

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu