miercuri, 5 ianuarie 2011

Iaurt natural de casa

    Am vorbit zilele trecute cu pediatra lui Matei despre un material vazut recent la tv in care se mentiona nevoia mai mare de colesterol a copiilor fata de nevoia de colesterol a adultilor. Primesc confirmarea valabilitatii informatiei care imi intareste ideile pur personale, pe care mi le asum, conform carora corpul uman este construit si adaptat sa se hraneasca cu produse naturale, integrale (doar pentru copii exista restrictii privind consumul laptelui de vaca pana la varsta de un an) si ca produsele lactate degresate/light/dietetice sunt doar o gaselnita industriala pentru ca dintr-o cantitate de lapte sa se fabrice "n" produse lactate dintr-un motiv pur economic: profitul. Corectati-ma, va rog, daca gresesc!
    Imi propun sa reaiu obiceiul din timpul sarcinii de a pregati iaurt de casa din lapte proaspat cumparat de la prieteni proprietari de ferma de vaci si care vand laptele imediat ce este muls, cu precautile de rigoare dictate de igiena si sanatatea vacilor etc. Am decis ca-i mai bun un iaurt de casa decat cel de cumparat si cred ca Matei are varsta potrivita pentru el - 2,2 ani. Pana acum nu i-am adaugat acest iaurt in alimentatie deoarece Matei a fost pana la varsta de 1,9 ani alaptat la san si se stie ca laptele de mama are 1.8% grasime, astfel incat, sfatuindu-ma cu pediatra lui Matei, am hotarat impreuna sa crestem in timp procentul de grasime al lactatelor odata cu diversificarea alimentatiei adaptata varstei.
    Pentru aceasta reteta aveti nevoie de minimum un litru de lapte proaspat si maximum (incercat de mine) cinci litri de lapte.  Aceasta reteta nu am incercat sa o pregatesc cu lapte cumparat din supermarket pentru ca nu i-am vazut utilitatea. Timpul si complexitatea retetei sun reduse.
    Ingrediente:
  • lapte proaspat de vaca
  • un pahar mic de iaurt (orice marca)
    Cum se prepara:
Se fierbe laptele proaspat si cand da in fiert se mai tine pe foc inca 10 min. Regula asta o aplic de fiecare data pentru laptele cumparat de la ferma. Se lasa laptele sa se raceasca si cand laptele s-a racit cat se simte cald la mana (nu rece, nu fierbinte) se adauga paharul de iaurt. Se amesteca si se acopera lasand laptele la odihnit pana a doua zi daca preparati de exemplu seara. Iaurtul de casa va fi gata tocmai la timp pentru micul dejun. Eu prefer ca dupa ce laptele s-a fiert sa-l rastorn intr-o ulcica de lut, dar fiti fara grija iaurtul se face si in vasul de inox in care ati fiert laptele. Primul iaurt astfel obtinut se numeste "maia" si puteti pastra un pahar din acesta pentru urmatorul iaurt preparat in casa. Pofta buna!
by Maria

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu