luni, 24 ianuarie 2011

Cifrele Deliei

 La varsta de 2 ani si trei luni,  Delia inca nu vorbeste asa cum vorbesc alti copii de varsta ei si asta pentru ca Delia face parte din elita acelor copii perfectionisti care prefera sa pronunte doar cuvintele care le pot rosti corect fara sa le stalceasca. cu toate acestea pentru ca ma iubeste si doreste sa-mi faca pe plac pronunta cuvintele pe care insist jucandu-ne. Ea incearca sa repete cuvantul care i-l spui si daca nu poate sa-l repete corect nu il mai spune deloc. Ea stie cel mai "bine" sa numere  "ua" - unu, "do-o" - doua, "tii" - trei, "pa-a" - patru,  "tzi" - ciunci, "no-o" - noua.
 by Mihaela


    Update by Maria: Nu va temeti daca si dvs. aveti un copil perfectionist care refuza sa comunice prin cuvinte multe; sunt multi adulti care refuza sa se exprime intr-o limba straina, chiar daca cunosc limba respectiva. Pronuntia pe care (cred) ei ca nu le este desavarsita este un impediment in exprimare, asa incat este de inteles emotivitatea si trairile intense ale unui copil sub varsta de 3 ani. Nu dezamagiti, nu va intristati, iubiti-va copiii! Cu dragoste, atentie, dar mai ales cu multa multa joaca copiii vor fi pregatiti sa rosteasca, atunci cand vor decide ei, mult mai multe cuvinte, dar pana atunci cele mai importante si frumoase cuvinte din universul unui copi sunt: mama si tata, nu-i asa? Celelalte pre-cuvinte (nu stiu daca termenul exista - asa ca nu ma judecati) sunt dovezi clare ale dragostei, straduintei si dorintei copilului de a comunica si de a se face inteles, asa incat Curaj si multa, multa joaca!
                         

2 comentarii:

  1. Dupa cum spui,nici fetita mea nu vorbeste la doi ani,insa nu mi-am facut niciodata probleme.Desi mai toate mamicile se lauda in jur,chiar nu ma stresez.Fiecare copil are ritmul lui si face lucrurile atunci cand le vine vremea.Si mai am o vorba:nu are nimic interesant de spus si de asta nu o face.Sa fie sanatosi,ca au vreme sa le faca pe toate.Si ai dreptate si cu adultii.Pupam cu drag fetele frumoase.E o dulceata de copil.

    RăspundețiȘtergere
  2. E logic ce spui tu. Eu mi-am facut probleme cu Delia pentru ca aveam impresia ca nu ma aude atunci cand ii spuneam ceva si de aceea am consultat-o si pe dr Irina Petrea care mi-a spus ca este un copil perfect normal dar este perfectionista si nu va spune cuvintele pana nu ii va iesi corect. Cu drag Mihaela

    RăspundețiȘtergere