joi, 13 ianuarie 2011

Calatoria cu avionul

    In februarie 2010 am hotarat sa mergem in vacanta o saptamana in Spania. Delia avea atunci 1 an si 4 luni si ne gandeam cu groaza cum vom face ca sa nu se plictiseasca pe parcursul zborului de aproape patru ore.
    Delia este un copil foarte energic  care trebuie sa aiba mult spatiu unde sa se catare, sa alerge, sa tipe. Am luat cu noi un minidvd si ne-am dotat cu desenele preferate de la varsta de 3 luni ale Deliei :"Clubul lui Mickey Mouse", o papusica mica si vreo patru pitici cu chitaitoare, jucarii noi care sa o tina ocupata.
















    Ce-am avut cu noi in avion: pasaportul si biletul de avion, pampersi, hainute de schimb  subtiri si grosute, servetele umede si uscate, biberoane cu lapte, apa, mancare pentru copil.
  • mâncare şi băutură la bord pentru copil: intotdeauna să luaţi mâncarea copilului, farfurioara şi tacâmurile personale. Biberonul pentru cel mic este un lucru important despre care trebuie să vă informaţi. Compania aeriana vă va informa dacă puteţi trece de check-in cu lichide de acest gen, fie ele şi lapte. In caz contrar, puteţi să cumpăraţi apa după ce treceţi de poarta de îmbarcare şi să pregătiţi o doză cu lapte praf.
    Este normal ca celor mici să nu li se potrivească neapărat mâncarea servită la bord şi orarul meselor oferite, şi atunci au nevoie de propriul lor meniu.Mancarea nu trebuie tinuta neaparat calda, se poate cere insotitoarei de bord sa o incalzeasca.













    Fiind diferenta de clima si de fus orar am luat cu mine  medicamente de raceala si febra ca sa fiu pregatita, in caz ca am nevoie .
    Zgomotul si disconfortul din avion nu este mare, singurele momente mai delicate apar la decolare si aterizare din cauza diferentelor de altitudine, momente in care daca te joci cu copilul , trec fara nici o problema. In avion Delia s-a comportat exemplar a stat in bratele mele, s-a uitat la desenul favorit, s-a ridicat de cateva ori in picioare din curiozitate sa vada ce se petrece in spatele ei , a privit putin pe geam, dupa care a adormit pana la aterizare.

    Singurul lucru care nu mi-a placut in avion a fost aerul  conditionat.Acesta se poate regla sau opri doar in dreptul scaunului, de aceea trebuie avut grija ca bebe sa nu cumva sa transpire daca e imbracat mai gros  sau sa-i fie frig daca e imbracat prea subtire.
    Insotitoarelor de bord  le poti cere perne, paturi, jucarioare pt bebe.
In plus:
  •   zâmbiţi cât mai mult la copil, ignoraţi persoanele nepoliticoase, numai dvs. ştiţi ce e bine pentru copilul dvs.
  •      să nu vă îngrijoraţi de ce cred ceilalţi pasageri despre dvs, poate niciodată nu vă veţi mai întâlni cu aceştia. În loc de îngrijorare concentraţi-vă asupra copilului. Dacă copilul este agitat, liniştiţi-l pentru binele lui, nu pentru ce gândesc alţii.
    Schimbarea scutecelor:
    Avionul cu care am mers noi a avut o toaleta mai spatioasa cu o masa de schimb in ea unde am putut sa ne desfasuram aproape ca acasa  atunci cand am schimbat pampersul. Toaletele sunt mai ocupate dupa servirea mesei , adica dupa colectarea tavilor si cu o ora inaintea aterizarii. Toaletele sunt libere dupa stingerea luminilor, deoarece majoritatea pasagerilor dorm sau privesc la un film. Profitati de aceste momente si schimbati scutecele, atunci cand nu va preseaza o coada lunga de pasageri care asteapta la toaleta.




   Din aceasta vacanta noi parintii ne-am ales cu clipe minunate si relaxante, iar Delia cu minunata jucarie Clubul lui Mickey Mouse si figurinele aferente cu care se joaca si acum la 2 ani si 3 luni in fiecare zi.





In cazul in care doriti sa va plimbati cu avionul noi va dorim calatorie placuta











                                                                                                      

by Mihaela

2 comentarii:

  1. Informații bine-venite!
    Chiar mă gândeam cum am să reacționex EU (copilul, sunt sigură că va fi ok) când aș zbura cu el. Bine, șansele ca acest lucru să se întâmple nu sunt mari, dar...nu se știe.
    Gând bun.

    RăspundețiȘtergere
  2. Sa stii ca in general copii se comporta exemplar, noi adultii suntem problema pentru ca ne facem tot felul de ganduri. Mihaela. Pupici!

    RăspundețiȘtergere