joi, 16 decembrie 2010

Puzzle din lemn

    Matei a adorat, pot spune, jocurile puzzle din lemn! Le-a primit de la varsta de un anisor, cand am apreciat ca i-ar placea genul acesta de joc pentru zilele friguroase de iarna, cand am fost nevoiti sa stam mai mult prin casa. S-a "antrenat", entuziast,  zilnic cu aceste jocuri, nelasand plictiseala sa-si faca loc in orele petrecute in casa. 
    O tablie puzzle din lemn are cam 9 piese, in general, iar pentru Matei am ales puzzle cu cifre, unelte, cu forme, cu utilaje si autoutilitare si unul care combina in acelasi joc: avion, locomotiva, vapor, masina de pompieri etc. Toate sunt frumos colorate si usor de manuit avand marimi potrivite. Dintre toate preferatul lui Matei a fost jocul puzzle cu unelte.
   La 1,6 ani deja le facea pe toate cinci deodata. Isi amesteca toate piesele si le aseza cu rabdare, concentrat, pe tabliile de lemn carora le apartinea fiecare piesa. La 1,8 ani i-am luat primul puzzle cu alfabetul pe care l-a indragit din prima. Se juca cu toate cele 26 de litere, iar pentru ca jocul sa capete un sens, fiecarei majuscule i-am asociat o persoana indragita, animalut cunoscut si apreciat sau o mancare preferata de catre Matei, de exemplu D este de la Dani, G de la girafa, O de la ousor. 
    Acum, la doi ani, a primit puzzle fara spatiu delimitat pentru fiecare piesa si fara fotografia intreaga a imaginii reprezentate pe plansa de lucru. Ultima achizitie e un elicopter pe care il adora. E usor de facut si ii place sa-l joace in timp ce eu ii fredonez o melodie din Barney.


by Maria

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu