sâmbătă, 11 decembrie 2010

Prajitura casei

         Eu am o reteta de prajitura pe care o adaptez de fiecare data la ceea ce am in momentul respectiv in casa. Iese intotdeauna foarte buna , nu necesita mult timp de preparare si am si satisfactia de a-i oferi copilului, din nou, un dulce de casa. 
         Folosesc 4 oua pe care le separ , albusul batut spuma cu o cana de zahar (eventual cu mixerul - rapid si sigur). 
         Adaug galbenusurile, o cescuta de ulei, daca am pun si o cescuta de lapte. Se mai adauga cateva linguri de gem  de orice fel. Se amesteca bine totul peste care se pune o cana de faina cu o jumatate de plic de praf de copt.
             Eu nu folosesc esente sau alte mirodenii, gemul este de ajuns pentru a da o aroma deosebita prajiturii. Se amesteca usor cu lingura si se rastoarna in tava unsa cu ulei. Se introduce la cuptor intai la foc mare apoi, cand este crescuta, la foc mic. 
          Intre timp se pregateste o glazura din cateva linguri de unt , zahar si cacao ( eventual si 2-3 linguri de lapte). Se amesteca la foc mic totul. La cateva minute dupa ce este gata prajitura se scoate, se taie in romburi mici si se toarna glazura pe deasupra. Se lasa sa se raceasca si  e gata de servit. Glazura este optionala. E foarte gustoasa si fara. 
Pofta buna

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu